Sorin Grindeanu, anunţul pe care şoferii români nu voiau să-l audă: „Din păcate, în următorii 5 ani sunt şanse mici să înceapă construcţia la autostrada Ploieşti-Braşov”

600

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a explicat duminică seară că lucrările la segmentul de autostradă Ploieşti-Braşov au şanse foarte mici să fie demarate în următorii 5 ani şi a explicat şi motivul.

Sorin Grindeanu a explicat că întârzierea lucrărilor la autostrada Ploieşti-Braşov se datorează fostului ministru Cătălin Drulă (USR), în mandatul căruia s-a desfăşurat licitaţia pentru acest proiect, câştigătorul având termen de 30 de luni pentru studiile de fezabilitate, iar pentru proiectare încă 42 de luni.

„În acest moment – ca să știm cum stăm și de unde am preluat gestiunea Ministerului Transporturilor pe acest proiect, dezvoltarea autostrăzii Ploiești-Brașov – undeva la începutul anului (n.r. 2021) a fost scos la licitație – era altcineva ministru (n.r. Cătălin Drulă) – caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate și proiectare pe Ploiești-Brașov. Acea licitație s-a încheiat, caietul de sarcini sunând așa: pentru studiul de fezabilitate – 30 de luni, pentru proiectare – 42 de luni. Ați auzit bine. Asta este situația pe care am preluat-o acum. Înainte de a veni eu a fost desemnat câștigătorul acestei licitații în forma despre care v-am spus. Sigur că îmi doresc să am discuții cu el și să găsesc înțelegerea la acest câștigător pentru a scurta termenele. Cu asta mă lupt în acest moment”, a declarat Sorin Grindeanu

Rugat să confirme dacă asta înseamnă că nici în următorii cinci ani nu va începe construcția autostrăzii, ministrul a răspuns:  „La modul în care s-au întâmplat lucrurile înaintea mea și dacă nu găsim dialog cu cei care au câștigat (licitațiile) să considere prioritate această autostradă – ei câștigând licitațiile în termeni legali – din păcate, vă spun că nu sunt șanse (în următorii cinci ani), conform România TV

Schimbul de replici dintre Grindeanu și Drulă

„Mi-am zis că sunt emoțiile începutului, dar se cam adună gafele ministrului Grindeanu…Să nu știi că ai în lucru 300 km de autostradă și drum expres și să spui că “sunt în lucru undeva la peste 80 de kilometri” e deja cam mult. Îi atașez mai jos* lista completă a proiectelor ca să fie mai ușor de reținut.Apoi, legat de autostrada de pe Valea Prahovei, dl. Grindeanu se războiește cu “fostul ministru” și gafează din nou, neștiind că nu se referă la mine, ci la colegul de masă din guvern, dl. Bode. Licitația pentru contractul de proiectare cu toate termenele de acolo (citate greșit de altfel, încă o gafă) este lansată și cu oferte depuse în mandatul dlui. Bode din 2020.În loc să se certe între ei în guvern, mai bine ar pune presiune pe consultantul Consitrans să respecte termenele contractuale. Asta i-am cerut încă de la audieri, după ce, în cele 3 luni de interimat PNL, contractul de proiectare a fost lăsat de izbeliște.Au trecut deja 10 luni (din cele 42 ale contractului, așa cum l-a licitat dl. Bode) și nu suntem nici la 5% din progresul necesar. Traseul autostrăzii trebuia deja finalizat și investigațiile în teren să fie avansate. Nici vorbă de așa ceva, contractul bate pasul pe loc. Aici ar trebui să-și investească dl. Grindeanu și PSD-PNL energia, la respectarea termenelor contractuale de către consultant. Cine știe, poate le pune o pilă fostul director general al Consitrans pe care l-au numit la conducerea consiliului de administrație al companiei naționale de drumuri CNAIR.”, a scris fostul ministru Cătălin Drulă, pe Facebook.

În replică, Sorin Grindeanu spune că „domnul Drulă știe, doar se face ca nu știe și aude selectiv”.

„Acesta este probabil motivul pentru care a semnat un contract pentru completarea SF Ploiești- Brașov în care: pe o pagină scrie negru pe alb 30 de luni pentru etapa I și 46 de luni pentru etapa a II (cu startul logic după finalizarea primei etape!); iar pe altă pagină scrie că sunt 46 de luni care includ etapa I + etapa a II-a! Vorbim de un contract din care fiecare înțelege ce vrea și despre care Cătălin Drulă se laudă că l-a urmărit cu atenție în perioada în care a fost ministru. L-a urmărit atât de atent încât nici el nu mai știe ce scrie în el! Sau știe prea bine?! Domnul Drulă încearcă să mute atenția opiniei publice, spunând că licitația a fost lansată pe vremea ministrului Lucian Bode și trece cu nonșalanță peste faptul că de fapt el, Cătălin Drulă, a semnat un contract vag și interpretabil. Ce nu mai spune fostul ministru este că pe parcursul celor 10 luni care au trecut de la semnarea contractului: în 8 luni a fost titular al acestei instituții!”, scrie Grindeanu, care publică și un extras din contractul semnat în februarie 2021.

Contractul pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov a fost scos la licitație în 2020 și s-a semnat în februarie 2021. 

Cei doi au avut un schimb de replici și pe tema kilometrilor de drum de mare viteză care au termen contractual de finalizare în 2022.

Foto cu caracter ilustrativ