Societatea de salubritate UWS: „Grija Societății Vitalia față de cetățean este inexistentă. Cetățeanul/ utilizatorul suferă pentru că nu i se ridică gunoiul fără a cunoaște că depozitarul final al deșeurilor refuză să semneze contractul de depozitare dacă nu beneficiază de privilegii financiare.”

1094

Începând de miercuri, administratorii rampei ce colectare de la Boldești Scăeni, societatea Vitalia, au interzis accesul la rampa de descărcare pentru mașinile operatorului de salubritate UWS (fost Rosal).

În acest context UWS a emis un comunicat de presă pe care îl redăm integral:

”Pentru corecta informare a cetățenilor, insituțiilor publice și operatorilor economici, facem precizarea că actualmente Vitalia este singurul depozitar activ al deșeurilor municipale care sunt colectate pe raza județului Prahova.

Profitând de acestă situație, Vitalia merge până la limita șantajului încercând să obțină condiții preferențiale de plată a serviciilor de depozitare a deșeurilor. Trebuie să reamintim că depozitul ecologic de la Boldești – Scăeni administrat de Vitalia aparține domeniului public și face parte din fluxul de deșeuri aprobat la nivelul întregului județ.

Potrivit legii, UWS, ca operator de colectare și transport a deșeurilor municipale de pe raza a 84 de localități ale județului Prahova, are dreptul legal să încaseze serviciile prestate, în 15 zile de la emiterea către utilizatori a facturilor. Facturile se emit într-o perioadă de 15 zile de la sfărșitul lunii în care s-a prestat serviciul, astfel încât încasarea contravalorii serviciilor devine efectivă într-o perioadă cuprinsă între 45 și 60 zile de la prestație, așa cum este stabilit în art. 42 din Legea 51/2006.

Vitalia, speculând poziția de unic depozitar, dorește plata preferențială, în avans față de momentul încasării sumelor de la utilizatori. Aceasta plată în avans este denumită de Vitalia bună credință, iar pentru a-și mări șansele închide porțile depozitului după bunul plac.

Grija Societății Vitalia față de cetățean este inexistentă. Cetățeanul/ utilizatorul suferă pentru că nu i se ridică gunoiul fără a cunoaște că depozitarul final al deșeurilor refuză să semneze contractul de depozitare dacă nu beneficiază de privilegii financiare.

Cerem cetățenilor și autorităților competente să ia atitudine față de Vitalia, societate cu o conduită total iresponsabilă. De ce să încaseze Vitalia factura la 7 sau 10 zile, dacă utilizatorul are dreptul să plătească până la sfărșitul lunii următoare serviciul de colectare și transport prestat în luna precedentă?

De ce percepe Vitalia penalități de întârziere într-un cuantum mai mare decât poate percepe de la utilizator operatorul de colectare și transport?

Răspunsul este simplu: nu există altervativa depozitării deșeurilor într-un alt loc, motiv pentru care Vitalia își permite deocamdată, spunem noi, să impune propriile sale reguli.

Am cerut Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Parteneriatul pentru Managementul Deșeurilor” Prahova să se adreseze justiției în scopul aducerii la ordine a acestui operator. Vitalia trebuie să își asume proporțional aceleași riscuri pe care le au toți operatorii pe fluxul deșeurilor și să respecte drepturile utilizatorilor în ceea ce privește termenele de plată”.