În urma discuțiilor dintre președintele Autorității Electorale Permanente (AEP), Constantin-Florin Mitulețu-Buică și ministrul afacerilor interne, Ion-Marcel Vela, pe tema punerii în aplicare a prevederilor Decretului Președintelui României nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență și a Ordonanței militare nr. 2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID – 19 și având în vedere solicitările transmise AEP astăzi, 23 martie 2020, de către autoritățile publice locale,  președintele AEP a decis să le permită acestora accesul în bazele de date din Registrul electoral.

Ca urmare a acestei hotărâri, primarii pot utiliza datele și informațiile conținute în Registrul electoral, la care au acces potrivit legii, pentru a identifica și a ține evidența persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, conform art. 8 alin. (1) din Ordonanța militară nr. 2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19.

Reamintim că Registrul electoral este un sistem informatic național de înregistrare și actualizare a datelor de identificare a cetățenilor români cu drept de vot și a informațiilor privind arondarea acestora la secțiile de votare. Registrul electoral este structurat pe județe, municipii, orașe, comune, pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară. Persoanele autorizate să efectueze operațiuni în Registrul electoral cuprinzând cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziție, conform legii.