O multinațională a plecat din România. Angajații ar fi furat matrițe Lamborghini de sute de mii de euro

48

O companie specializată în producția de componente auto își închide fabrica pe care a deschis-o în România, la Remetea Mare, lângă Timișoara. Potrivit Adevarul.ro, compania germană Heyform Bramsche GMBH a deschis uzina din România în vara lui 2016. După un an, fabrica este vândută unei companii din Hong Kong, iar anul trecut s-a închis și toți angajații, peste 200, au fost concediați, primind câte trei salarii compensatorii.

Însă, pentru că în contractul colectiv de muncă scria că în cazul concedierii angajaților se acordă șase salarii compensatorii, angajații disponibilizați au dat în judecată compania. În primă instanță, angajații au câștigat, însă decizia nu este definitivă.

Într-un alt proces, prin care angajații cer instituirea sechestrului asigurator asupra conturilor companiei, ies la iveală motivele pentru care fabrica de lângă Timișoara a fost închisă.

Printre altele, reprezentanții companiei spun că au fost nevoiți să închidă fabrica pentru că nu au putut livra la timp și la calitatea solicitată piesele către producătorii auto. Mai mult, acest lucrur s-ar fi întâmplat pentru că utilaje în valoare de 200.000 de euro au fost furate de mai mulți angajați și vândute la fier vechi.

„După începerea activităţii, pârâta a întâmpinnat mai multe categorii de probleme care au făcut ca societatea să nu reuşească să obţină profit şi nici să îşi poată menţine clienţii. Una dintre principalele cauze ale creşterii costurilor societăţii şi ale punerii societăţii în imposibilitatea de a-şi onora comenzile primite (la termen şi la standardele calitative cerute pe piaţa auto de elită) a fost faptul că mai multe matriţe proprietate a Automobili Lamborghini au fost furate de către angajaţi si vândute la fier vechi, faptă care a adus un prejudiciu imens societăţii (de peste 200.000 euro), la tensiuni între angajaţii cu competenţe de control şi personalul productiv, dar, mai ales, a condus la reîncredinţarea comenzilor de către Grupul Volkswagen unei alte societăţi. Societatea Enec Automotive SRL, creată special pentru executarea acestor contracte, a rămas astfel fără clienţi”, se arată în întâmpinarea depusă de companie în dosar, potrivit Adevarul.ro.