Noul tren electric Alstom Coradia a trecut astăzi prin Ploiești Vest, în prima cursă spre Brașov

109

Primul tren electric nou din România a plecat, miercuri dimineaţă, la ora 9.30, din Gara de Nord spre Ploiești, staţiunile de pe Valea Prahovei şi Braşov. Garnitura, operată de CFR Călători, poate fi o alternativă facilă şi relaxantă la traficul de coşmar de pe DN1, care se va prelungi cu siguranță şi anul viitor, dat fiind faptul că lucrările la centura Comarnicului posibil să fie gata în vara lui 2025 iar lucrările de la centura  Bușteni- Azuga nici nu au început. 

Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziţie încheiat şi derulat de către ARF.

CFR Călători operează rama electrică Alstom pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – staţiunile de pe Valea Prahovei – Braşov ca tren Interregio şi cu tarif aferent acestui rang de tren.

Astfel, un bilet pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov costă 63,00 lei la clasa a II-a şi 91,00 lei la clasa I, pasagerii având posibilitatea să cumpere deja bilete la acest tren.

Miercuri, trenul IR 16005 a plecat din Gara de Nord la ora 09:30 a ajuns la Braşov la ora 12:00. De la Braşov, va fi trenul retur IR 16006, cu plecare la ora 15:20 şi sosire în Bucureşti Nord la 17:53.

Potrivit CFR Călători, în perioada 21 noiembrie – 14 decembrie 2024, trenul va circula după următorul program: IR 16001 Bucureşti Nord plecare 05:40 – Braşov sosire 08:08 /  IR 16002 Braşov plecare 08:43 – Bucureşti Nord sosire 11:12.

Rama electrică este formată din 6 vagoane, oferind o capacitate de 351 de locuri. Prin construcţie, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă şi este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/h.