Noi amenzi aplicate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor lanțurilor de hypermarketuri/supermarketuri pentru nereguli constatate și practici incorecte

270

Urmare a actiunilor de control efectuate de o echipa a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), formata din comisari ai corpului de control, ai Directiei Generale de Control si ai Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor (CRPC) S-V Oltenia, coordonati de seful Corpului de Control al Presedintelui ANPC, la operatorii economici din domeniul hypermarketuri-supermarketuri, mai exact la 23 de magazine ale acestora, de pe raza teritoriala a CRPC Oltenia, s-au aplicat 42 de amenzi, in valoare de 468.000 lei si 12 avertismente.
La acestea s-au adaugat diverse masuri complementare de remediere a neregulilor constatate, incetare a practicilor incorecte, conform Legii nr. 363/2007, opriri temporare de la comercializare a produselor care prezentau diverse nereguli de etichetare sau opriri definitive de la comercializare cu retragere din circuitul consumului uman a produselor cu termen de valabilitate depasit, nedepozitate in conditiile indicate de producator etc.
    Dintre abaterile sanctionate mentionam:

  • prezenta la vanzare a unor produse cu termen de valabilitate depasit;
  • neinformarea consumatorilor, in zona gastro, asupra ingredientelor si a factorilor alergeni din compozitia preparatelor culinare comercializate;
  • afisarea la raft a unei tari de provenienta a produselor (legume-fructe) alta decat cea reala;
  • comercializarea produselor din categoria legume-fructe nesortate dupa calibru;
  • comercializarea preparatelor din carne, diverse sortimente, intr-un spatiu frigorific care prezenta pete de rugina, urme de lichid colorat, posibil sange, precum si depuneri diverse;
  • comercializarea produselor aflate la promotie de tip 1+1 fara a exista la raft spre exemplificare produsul singular;
  • comercializarea la raionul de produse lactate a unor produse pe baza de grasimi vegetale;
  • comercializarea produselor care aveau inscriptionate diverse campanii de reduceri sau promotionale care nu mai erau valabile;
  • nerespectarea conditiilor prescrise sau declarate la produsele aflate in sectorul  produse proaspete:de exemplu, masline si carne porc (coasta porc, ceafa porc) fara a se putea face dovada  desigilarii ambalajelor din care proveneau, la masline fiind inscriptionat valabilitate 5 zile de la deschidere, iar la carne fiind mentionat pe eticheta acestora “24 ore de valabilitate de la deschidere”;
  • comercializarea de produse alimentare si nealimentare cu ambalaje deteriorate, desigilate;
  • informarea incompleta a consumatorilor prin lipsa etichetei nutritionale la diverse produse sau a traducerii in limba romana;
  • comercializarea de produse periculoase/nesigure.