Ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, afirmă că este de neacceptat ca elevii să fie meditați chiar de către profesorul lor de la clasă sau să facă orele de after school cu învățătoarea lor și afirmă că ar fi necesare anumite reglementări legislative în acest sens.
În opinia ministrului, meditațiile reprezintă un fenomen extrem de complex, care ar trebui analizat corespunzător și luate anumite măsuri.
“Nu este etic”
“În legătură cu meditațiile, aici fenomenul este mult mai complex și noi îl privim în mod corespunzător. Sigur, nu putem să învinovățim profesorii, sau numai profesorii. În egală măsură, sunt foarte mulți părinți care fac presiune asupra profesorilor pentru aceste ore de meditații în particular. (…) Am discutat de multe ori în minister că nu este etic, și acest lucru va trebui să îl precizăm foarte clar și în lege, deși este exprimat prin ordin de ministru, ca elevii din clasa profesorului să fie meditați de acest profesor. Acest lucru mi se pare că este de neacceptat. Așa cum este de neacceptat mi se pare și faptul că o învățătoare de la o clasă își ia copiii la propriul after school. Și acest lucru nu ar avea ce căuta, pentru că de asemenea creează suspiciunea, cel puțin, că elevii aceia sunt preferențial tratați. Și acest lucru nu trebuie să existe în școală”, a spus ministrul Educației, joi, la Cluj, într-o conferință de presă.
Ecaterina Andronescu a afirmat că anumite schimbări legislative se impun, deoarece în viața de zi cu zi au apărut situații care obligă ministerul să ia decizii.
„Daca raspunsul meu este ‘nu mi se pare normal’ (sa ia meditatii – n.red.) sa nu credeti ca de maine parintii vor incerca intr-o masura mai mica sa isi trimita copiii la meditatii. Cred ca incet-incet si cu intarirea pregatirii scolare pe care trebuie sa o avem in vedere vom diminua si acest fenomen, pentru ca as putea sa il numesc in felul acesta. (…)
Am constatat, din evaluarile pe care le avem, (…) ca incepand chiar de la clasa a II-a apar decalaje intre copiii care apartin aceleiasi generatii. Si aceste decalaje, daca ar fi sa luam linia orizontala, (…) cresc pe masura ce ne indepartam de clasa a II-a spre clasa a VIII-a. Si ajungem sa fie la clasa a VIII-a sa fie aproape de nerecuperat”, a spus Ecaterina Andronescu.
O solutie pentru remedierea acestei situatii ar fi, in opinia ministrului, introducerea unor ore remediale pe care sa le faca profesorii si invatatorii.
„Sigur ca nu putem sa stam cu mainile incrucisate sa spunem nu este nimic de facut. O sa rugam doamnele si domnii profesori, doamnele invatatoare, sa inceapa chiar din ciclul primar acele ore remediale, ca sa putem sa micsoram aceste decalaje, in asa fel incat sa nu ajungem la clasa a VIII-a sa constatam ca din 142.000 de elevi, cati au fost anul trecut, 55.000 nu au luat macar cinci la matematica”, a spus ministrul.