”Tot mai mulți români, care fac cumpărături online, își aleg produsele în funcție de recomandările pe care le regăsesc pe internet și care sunt postate de persoane care pretind că ar fi achiziționat la rândul lor aceleași produse/servicii. În această situație, mulți români pică în plasa falsului marketing și neputând să verifice veridicitatea recenziilor ajung să cumpere diverse produse care nu corespund descrierilor din recenziile de pe platformele online de cumpărături. Ordonanța promovată de Ministerul Economiei, prevede ca operatorii/ comercianții care se folosesc de recenzii false (informații, fotografii), în scopul promovării de produse sau servicii, să fie amendați pentru practici comerciale înșelătoare.Mai exact, amenzile pot ajunge la 4% din cifra de afaceri sau până la două milioane de euro!”, a declarat Florin Spătaru, ministrul economiei. Ministrul Economiei a decis reglementarea acestei măsuri de protecție a consumatorilor printr-o ordonanță de Guvern care transpune directiva europeană Omnibus.
Ordonanța privind o mai bună asigurare a respectării normelor legate în materie de producție a consumatorilor și modernizarea acestor norme este în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Economiei (www.economie.gov.ro), urmând să fie aprobată de Guvernul României.