Inspectoratul Teritorial de Muncă Prahova a desfăşurat, în luna februarie 2021, acţiuni de control în domeniul relaţiilor de muncă şi securităţii şi sănătăţii în muncă, în urma cărora s-au aplicat amenzi în valoare totală de 223.500 lei.
În domeniul relaţiilor de muncă, s-au efectuat 224 controale, în urma cărora s-au aplicat amenzi în valoare de 195.000 lei. Totodată, inspectorii de muncă au depistat 9 persoane care prestau muncă nedeclarată şi au sancţionat angajatorii cu amenzi în valoare totală de 180.000 lei.
În aceeaşi perioadă, în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă au fost efectuate 114 de controale şi s-au aplicat amenzi în valoare de 28.000 de lei. Angajatorii au comunicat către ITM Prahova 18 evenimente, în urma cercetărilor urmând să se stabilească caracterul acestora, respectiv dacă sunt accidente de muncă sau accidente în afara muncii. De asemenea, inspectorii de muncă au dispus oprirea a două echipamente de muncă pentru că exista pericol de accidentare.
͙„Încălzirea vremii va avea ca rezultat o creștere considerabilă a activităților de lucru desfășurate în aer liber, în special în domeniul construcțiilor și cel agricol. Și în acest sezon, vom concentra activitatea de control operativ pe informarea lucrătorilor și a angajatorilor cu privire la riscurile la care se expun și la obligațiile legale pe care le au, dar vom insista și asupra răspunderii contravenționale pentru utilizarea forței de muncă fără forme legale ori subdeclararea nivelului real de salarizare. Atenționăm angajatorii care desfășoară activități în domeniile menționate să se asigure de deplina legalitate a activităților pe care le desfășoară, prin întocmirea și înregistrarea contractelor individuale de muncă sau a zilierilor în aplicația electronică, prin respectarea normelor de securitate și sănătate în muncă și instruirea corespunzătoare a personalului.”- Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat.
Totodată, subliniem faptul că Inspectoratului Teritorial de Muncă Prahova va continua acţiunile de îndrumare şi consiliere în domeniul de competenţă, astfel încât toţi cei interesaţi să cunoască măsurile ce trebuie luate pentru gestionarea și limitarea răspândirii COVID-19 în vederea asigurării desfăşurării activităţilor în condiţii de siguranţă pentru toate părțile implicate în raporturile de muncă. Atragem atenţia tuturor că respectarea, în continuare, a măsurilor de prevenire și protecție împotriva răspândirii COVID-19 sunt obligatorii și extrem de importante atât pentru protejarea propriei sănătăți cât și a celorlalți.