Drept la replică Cătălin Stavri și Veolia la articolul phon.ro – ziarul aproape de prahoveni: „INCENDIAR! Afacerea Veolia-Volosevici într-o nouă fază”

421

Cătălin Stavri și reprezentanţii Veolia au trimis un drept la replică la articolul phon.ro – ziarul aproape de prahoveni: „INCENDIAR! Afacerea Veolia-Volosevici într-o nouă fază”.

Redăm mai jos dreptul la replică trimis de Cătălin Stavri:

„1. În articolul respectiv este menționat numele meu integral și profesia, precum și parțial transcriptul unei discuții pe care eu am purtat-o într-un spațiu privat. Articolul scris este însoțit de o înregistrare audio de 47 de secunde în care se aude vocea mea în timpul discuției private cu un alt partener de dialog.
2. Precizez că fragmentul publicat pe site-ul dumneavoastră redă convorbirea trunchiată, cu expresii scoase din context și montate astfel încât să se potrivească unei probleme recente a municipiului Ploiești, respectiv lipsa apei calde.
3. Menționez că această discuție a avut loc în urmă cu cel puțin doi ani, chiar eu fiind în posesia acestei înregistrări încă de acum cel puțin două luni, deci anterior situației care a dus la oprirea apei calde în Ploiești.
4. Articolul la care fac referire prezintă informații false, prin maniera în care au fost redate (trunchiat), astfel încât să lase impresia că ar exista o legătură între primarul în funcție al municipiului Ploiești, Andrei Volosevici, și subsemnatul. Concret, articolul sugerează că primarul Andrei Volosevici mi-ar fi promis mie „solemn” că „vine Veolia”.  În realitate eu nu făceam altceva decât să povestesc partenerilor de discuție, cetățeni fără funcții publice, o situație pe care eu o auzisem de la alte persoane.
5. Menționez că subsemnatul nu am niciun fel de legătură sau interes personal sau profesional cu privire la societatea Veolia, astfel cum în mod mincinos ați prezentat în articolul respectiv.
6. Publicația phon.ro nu a făcut un minim efort pentru verificarea informației. Nu am fost contactat pentru un punct de vedere sau lămuriri care puteau duce rapid la aflarea adevarului și anume că o înregistrare de acum doi ani este modificată intenționat și folosită în contextul actual în care Ploieștiul nu are apă caldă.
7. Înregistrarea modificată mi-a fost trimisă pe whatsapp pe 29 iunie 2022, când mă aflam în vacanță. La întoarcerea în țară am fost anunțat prin diverși interpuși că înregistrarea se află în posesia unor actuali și foști angajați ai unei societăți de salubritate din județul Prahova și că va fi făcută publică pe două site-uri finanțate direct și indirect de societatea respectivă și de angajații cu funcții de conducere și putere de decizie ai societății de salubritate dacă publicația Incomod va mai scrie despre cercetările penale care vizează societatea, diverși angajați ai acesteia precum și funcționari publici suspectați de organele de cercetare penală că au luat mită pentru a tolera nerespectarea prevederilor contractuale ale societății de salubritate cu diverse instituții de stat. Totodată mi s-a transmis că angajații societății au luat legătura cu un ofițer de la Direcția Generală Anticorupție Prahova care după publicarea înregistrării trunchiate va încerca fabricarea unui dosar penal.  
Problema am discutat-o cu câțiva colegi din redacție, am considerat la acea vreme că sunt simple speculații sau tentative de intimidare și șantaj fără un suport real.
8. Articolul pe phon.ro a apărut pe 7 septembrie 2022, după ce pe 6 septembrie 2022 ziarul Incomod a publicat informații de interes public despre societatea de salubritate menționată anterior, ceea ce confirmă în mod direct informațiile despre tentativele de intimidare și șantaj. Totodată, după apariția articolului, mi s-a transmis că mai există alte două înregistrări similare, tot trunchiate, editate cu fraze scoase din context, tot de acum doi ani, care vor fi publicate dacă nu va fi „liniște și pace” și voi avea o reacție la aceste informații false răspândite în spațiul public.
Repet, înregistrarea de acum doi ani este trunchiată (lucru care putea fi confirmat și de persoana sau persoanele care au realizat înregistrarea) și folosită într-un context actual cu scopul de a dezinforma și induce în eroare opinia publică. Pentru că publicația phon.ro nu a făcut un minim de verificări pentru aflarea adevărului am deschis o acțiune în instanța de judecată, pe cale civilă.”

Redăm mai jos dreptul la replică trimis de reprezentanții Veolia:

„Ca urmare a unor speculații recente apărute in spațiul public cu privire la posibilitatea preluării de către Veolia a serviciilor de furnizare a apei calde și energiei termice in municipiul Ploiești, revenim cu următoarele precizări:

Veolia anunță că informațiile potrivit cărora este posibilă preluarea serviciului de alimentare cu energie termică reprezintă o speculație, compania neavând intenția de a redeveni furnizor de apă caldă și căldură pentru Municipiul Ploiești.

În plus, chiar și în situația în care o autoritate locală, din orice oraș al României, ar demara o procedură legală de selectare și atribuire a gestionării serviciului public de alimentare cu energie termică, implementarea unei astfel de decizii ar implica un proces tehnic și procedural complex și cu o durată de pregătire considerabilă (luând în calcul situațiile precedente de acest tip, procesul durează minimum 9 luni).

Veolia și-a încheiat activitatea de furnizare a serviciului de alimentare cu energie termică în data de 13.05.2022, ca urmare a încetării înainte de termen a Contractului de delegare prin concesiune. Pe parcursul celor peste 18 ani de activitate, compania și-a respectat întotdeauna obligațiile de a furniza serviciul de alimentare cu energie termică la parametrii de calitate stabiliți prin Contract, gradul de continuitate în furnizarea energiei termice ajungând la peste 99%. De asemenea, în fiecare an, pornirea sezonului de încălzire s-a realizat la timp, conform reglementărilor legale și în condiții optime, nefiind probleme de natură tehnică care să afecteze siguranța în exploatare a echipamentelor.

Încheierea contractului și predarea sistemului de alimentare centralizată cu energie termică către Concedent s-au realizat cu respectarea tuturor reglementărilor legale și contractuale.”