În contextul apariției unor informații în spațiul public privind scumpirea masivă a produselor dezinfectante în comerț pe fondul exploziei cererii din piață, Consiliul Concurenței a transmis că urmărește foarte atent comportamentul companiilor din retail și că va lua măsuri punitive împotriva operatorilor care se folosesc de situația actuală de criză pentru a crește prețurile fără o justificare obiectivă.
“Consiliul Concurenței urmărește foarte atent comportamentul companiilor și atrage atenția de a nu se folosi de această situație de criză pentru:
- a crește prețurile fără o justificare obiectivă
- a face schimb de informații sensibile (prețurile practicate, politica comercială etc)
- a exclude concurenți de pe piață
- a abuza de poziția dominantă
- a face înțelegeri anticoncurențiale (în vederea eliminării comercializării unui anumit produs/serviciu, fixare prețuri, de împărțire a clienților și teritoriilor)” – se arată într-un comunicat transmis de autoritate.
Astfel, administratorii platformelor de comerț pot impune măsuri pentru limitarea creșterilor nejustificate ale prețurilor pentru produsele și serviciile de bază. De asemenea, ținând cont de recomandările Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență în vederea reducerii aglomerării în spații comerciale, companiile pot lua măsuri pentru reducerea programului de funcționare. De altfel, mai multe centre comerciale au anunțat deja un orar redus temporar.