CONSILIUL CONCURENȚEI A AUTORIZAT PRELUAREA MAGAZINELOR
CORA DE CĂTRE GRUPUL CARREFOUR

70

Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care grupul Carrefour intenționează să preia
Romania Hypermarche S.A., companie ce operează în România lanțul de hypermarketuri
„Cora” și magazine de proximitate „Cora Urban”.

În cadrul analizei efectuate de autoritatea de concurență, a fost evaluat impactul operațiunii
asupra opțiunilor producătorilor/furnizorilor de produse alimentare și nealimentar. Astfel, s-a
constat că furnizorii au ca opțiuni pentru plasarea produselor și celelalte formate de magazine,
incluzând rețele locale de supermarketuri, cash&carry, comerț tradițional etc.

În plus, prezența unor competitori importanți pe această piață generează o presiune
concurențială semnificativă pentru a nu crește prețurile pentru consumatori, Carrefour fiind
concurat de grupul Schwarz (Kaufland&Lidl), Auchan, Profi, Penny și Mega Image.
De asemenea, analiza a vizat ariile de captare a consumatorilor din jurul magazinelor Cora,
respectiv 10 hipermarket-uri în București, Bacău, Constanța, Drobeta Turnu Severin, Cluj
Napoca, Ploiești și 8 magazine de proximitate Cora Urban în București și Chiajna (jud. Ilfov),
luând în calcul o zonă de până la 10 minute de mers cu mașina în jurul hipermarketurilor/supermarket-urilor și o zonă de până la 10 minute de mers pe jos și cu mașina în jurul
magazinelor de proximitate.

De menționat este faptul că autoritatea de concurență nu a primit observații din partea
mediului de afaceri cu privire la potențiale efecte de limitare sau închidere a pieței în urma
acestei tranzacții.
În urma analizelor, Consiliul Concurenței a constatat că această tranzacție nu ridică obstacole
semnificative în calea concurenței efective pe piața romȃnească sau pe o parte a acesteia și că
nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurențial normal.
Reamintim că operațiunea a fost, inițial, în analiza Comisiei Europene, având în vedere că sunt
implicate companii care derulează activități în mai multe țări, dar pentru că piața din România
este cea mai afectată de această tranzacție, autoritatea română de concurență a solicitat să
preia cazul, iar forul european a aprobat ca analiza să se facă la nivel național.
Grupul Carrefour operează în România magazine de vânzare cu amănuntul, sub formă de
hipermarketuri (Carrefour), magazine de tip supermarket (Carrefour Market), magazine de
proximitate (Carrefour Express) și magazine de tip discount (Supeco).

Romania Hypermarche S.A. face parte din grupul belgian Louis Delhaize, care se ocupă
preponderent de comerțul cu amănuntul. În România deține hipermarketurile „Cora” și
magazinele de proximitate „Cora Urban”