Reprezentanții Casei Naționale de Sănătate au anunţat marti dimineaţă că sistemul sistemul informatic al cardului de sănătate nu mai funcționează și nici până în prezent acesta nu funcționează. Astfel, doctorii nu mai pot procesa tratamentele pacienţilor și nu pot prescrie rețete. În această perioadă, totul se procesează offline.


„Continuă lucrările de soluționare a problemelor apărute în funcționarea PIAS

Pentru soluţionarea disfuncţionalităţilor Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) se lucrează permanent, inclusiv în cursul nopții.

Până la remedierea totală a platformei informatice, furnizorii aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate vor acorda servicii medicale și farmaceutice în sistem offline, conform prevederilor legale. În situația actuală, pentru utilizarea sistemului offline, furnizorii trebuie să deconecteze conexiunea la Internet a calculatorului utilizat.

Pe perioada de nefuncționalitate a PIAS, pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate sunt aplicabile prevederile art. 207 – 210 din HG nr. 140/2018 și ale art. 39 – 42 din HG nr. 155/2017. În acest sens, pentru întreaga perioadă în care funcționarea PIAS este întreruptă, președintele CNAS va emite un ordin care va cuprinde procedura de transmitere în platforma informatică a serviciilor acordate off-line şi procedura de validare a acestora.”

„Prin această măsură vom asigura decontarea tuturor serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale înregistrate offline care au fost acordate cu respectarea reglementărilor în vigoare. Pacienții vor beneficia de serviciile necesare, care vor fi acordate de furnizori în baza prevederilor legale prevăzute pentru astfel de situații”, a declarat Adela Cojan, președintele CNAS.

Problema CNAS este una gravă având în vedere extinderea cazurilor de îmbolnăviri cu COVID-19 pe teritoriul României, dar și ca urmare a faptului că acesta se suprapune cu cazurile de gripă sezonieră.