Autostrada Comarnic-Brașov nu mai este nici măcar o promisiune electorală. Votul celor blocați în trafic pe Valea Prahovei pare să nu conteze

116

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost întrebat într-o conferinţă de presă ce se întâmplă cu autostrada Comarnic-Braşov. Răspunsul arată clar lipsa de interes față de rezolvarea problemei traficului pe Valea Prahovei.

”E o autostradă care costă foarte mult, costă în jur de vreo 4 miliarde. Am încercat, am ajuns mai jos un pic, fiindcă pe 160 de kilometri de autostradă să plăteşti vreo 4 miliarde de euro e un pic cam mult. Eu sper să se termine studiul de fezabilitate la această autostradă în 2025 şi să se intre în zona de execuţie, în licitaţie, bineînţeles, proiectare şi execuţie în anul viitor. Nu pot să vă spun, dinainte, cu ce oferte vor veni cei care vor să construiască. V-aş minţi dacă v-aş spune aşa ceva”, a spus ministrul.

Ne scuzați domnule ministru dar nu prea are cum, într-un an să se facă studiul, proiectarea, licitația și să înceapă execuția. Este clar, un răspuns evaziv. În plus, nu este vorba de 160 de km, pentru că partea de autostrada București- Ploiești este gata, ci de porțiunea Comarnic -Brașov care are doar 53 kilometri.

Grindeanu susține că centura de la Comarnic și cea de la Busteni şi Azuga va rezolva o mare parte din problemă. Oare? S-au mai cheltuim niște bani, așa cum se cheltuie și cu varianta Valea Doftanei- Săcele care nici acum nu este finalizată.

Despre construcția autostrăzii Comarnic-Brașov, diversele guverne vorbesc de circa 20 de ani. Cea mai recentă încercare a fost în guvernarea Ponta.

La începutul anului 2014, CNADNR a încheiat un memorandum cu consorțiul format din Vinci-Strabag-Aktor prin care se prevedea concesiunea de lucrări publice pentru proiectarea, constructia, finantarea, operarea și întreținerea autostrăzii Comarnic-Brașov. Lungimea autostrăzii urma să fie de 53 kilometri.

Durata contractului de concesiune era de 30 de ani, din care 4 ani construcție și 26 de ani operare si întretinere, iar valoarea estimată pentru lucrările de proiectare și construcție era de 1,828 miliarde euro (fără TVA). Statul ar fi plătit 2,7 miliarde euro pentru constructia, operarea și întreținerea autostrăzii Comarnic-Brașov timp de 30 de ani dacă ar fi avut banii, însă adăugând costurile de finanțare, suma urca la 8,45 miliarde euro, conform HotNews

Anterior, statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Brașov, ultima tentativă având loc în 2010, când câștigătorul licitației, asocierea Vinci (Franța) – Aktor (Grecia), a renunțat la contract.