Scandal URIAŞ la TAROM. Mecanicii au oprit lucrul, nemulțumiți că mulți dintre ei își vor pierde licențele internaționale

10

Scandalul de la Direcţia Tehnică Tarom a a atins cote maxime. După greva mecanicilor de câteva ore care a avut loc zilele trecute situaţia nu s-a schimbat deloc în bine. De fapt, mecanicii sunt supăraţi şi acuză conducerea companiei că prin noile masuri ar putea conduce la pierderea unor drepturi şi chiar limita numărul de certificări internaţionale.

„Autorizația este dată de companie, iar compania nu mai cheltuie nici un ban cu examenele care se dau la Autoritatea Aeronautică. Astfel, celor cu autorizație nu le dau aceleași drepturi precum celor care au licență. Se încearcă o economie de câteva zeci de mii de euro pe spatele oamenilor”, a explicat pentru Libertatea Aurel Curdov, liderul Sindicatului Național Tehnic Tarom. 

Drepturile la care se referă sindicalistul înseamnă asigurare medicală gratuită, în regim privat, norma de hrană de 30 de lei pe zi și concediu suplimentar de 12 zile pe an, cu decontarea cheltuielilor de cazare și masă. Mai mult, angajații Direcției Tehnice ar beneficia, potrivit Contractului Colectiv de Muncă, de 18 salarii compensatorii pentru pensionare anticipată.

În industria aviatică, puțini sunt cei care au voie să pună mâna pe cheie și să repare aeronave. Doar specialiștii cu licențe și diverse certificări pot să facă acest lucru. Tocmai pentru că astfel de mecanici sunt o resursă înalt calificată, care trebuie bine plătită ca să asigure siguranța zborului, la companiile private, multe reparații sunt făcute de tehnicieni mediu calificați. Aceștia sunt instruiți special pentru lucrări punctuale și doar rezultatul muncii lor trece prin mâinile unui specialist licențiat și certificat, care verifică dacă aeronava este aptă de zbor. 

Citește articolul complet pe http://libertatea.ro